A tárgy célkitűzése, hogy az Ábrázoló geometria 1 tárgyban megismert ábrázolási módszereket használva a görbe felületek formai és egzakt geometria világába bevezessük a hallgatókat. A félév során a különböző görbe felületek formai kompozíciójára is sor kerül. A bemutatott gyakorlati példák építészeti alkalmazások köréből kerülnek ki.

- Teacher: Attila Hülber
- Teacher: András Zsolt Kovács
- Teacher: Pál Ledneczki
- Teacher: István Makai
- Teacher: Johanna Pék
- Teacher: András Árpád Sipos
- Teacher: László Mihály Strommer
- Teacher: Eszter Fehér
- Teacher: Attila Hülber
- Teacher: Ádám Tamás Kovács
- Teacher: András Zsolt Kovács
- Teacher: Pál Ledneczki
- Teacher: István Makai
- Teacher: Johanna Pék
- Teacher: András Árpád Sipos
- Teacher: László Mihály Strommer
- Teacher: Mihály Szoboszlai
- Teacher: Tibor Vereszki
A világ építészei a tervezés szinte minden fázisában használják a SketchUp-ot, a tömegmodellezéstől a kidolgozott 3D-s modellezésig. A SketchUp egy igen egyszerű, de annál meggyőzőbb eszköz ötleteink térben történő prezentálására. Gyorsan tanulható, egyszerű, teljes egészében átlátható, nem hátráltatja a felhasználót kreativitásának kibontakozásában. Kevesebb időt kell tölteni az eszközök keresésével, így több időt tudunk azzal tölteni, amiért végsősoron építésznek tanulunk… a tervezéssel! A tárgy felvételének feltétele az angol nyelvismeret!

- Teacher: Máté Balogh
- Teacher: Ádám Tamás Kovács

- Teacher: Ádám Tamás Kovács
- Teacher: Zsolt Oláh
- Teacher: Attila Szabó
- Teacher: Mihály Szoboszlai

- Teacher: Ghaleb Khadra
- Teacher: Márton Kiss
- Teacher: Ádám Tamás Kovács
- Teacher: Dániel Alexander Kovács
- Teacher: Mihály Szoboszlai
Építészeti anyagtulajdonságok 3D szoftverekben. Építészeti anyagok rekonstruálása, egyedi anyagtulajdonságok és textúrák. Fizikai anyagok Arnold rendering.. Világítás és képalkotás. Külső terek fizikai világítása, fizikai napfényrendszer alkalmazása benapozás vizsgálathoz. Belső terek fizikai megvilágítása. CAD integráció: CAD model részletek feldolgozása és importálása 3ds Max környezetbe. Kapcsolat Revit Architecture, ArchiCAD és további alkalmazások között.

- Teacher: Norbert Kákóczki
- Teacher: Ádám Tamás Kovács
- Teacher: Mihály Szoboszlai
A tantárgy célja, hogy a gyakorlat és az elméleti háttér bemutatásával az építész hallgatókat felkészítse a 2D-3D grafikai programok (3ds Max, Acrobat, PhotoShop stb.) használatára és a digitális fényképezésre. A tananyag elsajátításához matematikai és programozási ismeretekre nincs szükség.

- Teacher: Imre Batta
- Teacher: Ádám Tamás Kovács
- Teacher: Mihály Szoboszlai
A tantárgy célja, hogy megismertesse az építész hallgatókat az audiovizuális tartalmak készítésével, számítógépes programok segítségével a tartalomszerkesztéssel. A vizuális tartalmak (pl. a fotó, videó) minőségét nagyban befolyásolja a készítő arányérzéke, kreativitása, jártassága e területen, esztétikai érzéke, illetve technikai felkészültsége. Ez utóbbihoz nyújt segítséget a tantárgy. A hallgatók térbeli konstrukciós készségére, informatikai alapismereteire építve bemutatjuk a térláttatás vizuális eszközeit és tudnivalóit, ismertetjük a korszerű videotechnikai tudnivalókat. Professzionális szoftvereken keresztül bevezetést nyújtunk a fotók és videók utómunkálataiba, a videóvágás rejtelmeibe.

- Teacher: Albert Máté